25 Mart 2015 Çarşamba

FATİH ÇARŞAMBA PAZARI ÇIKARTMASI

Dikiş dikenlerin büyük bir kısmının en büyük zevklerinden birisi yeni kumaşlar almaktır.Bende grubun içindeyim.Bloglarda gezerken yeni kumaş alan arkadaşların nereden aldıklarını ne kadara aldıklarını incelemek çok hoşuma gidiyor hatta kendim almış gibi mutlu oluyorum.Hiç aklımda yokken gece ani bir kararla Fatih Çarşamba Pazarı'na gitmeye karar verdim.Bir kaç tezgaha bakarken bu hafta pazar tırt galiba dedim ama yanılmışım.


1/2/3/4/5

Bir tezgahın arkasında yerlerde sürünüyorlardı bu şifoncuklar.Bir Batman edasıyla uçarak üzerlerine atladım.Ben atladıktan sonra bir sürü uçan ablalar oluştu hep öyle olmaz mı zaten sen gidersin başı dolar :)).1 no'lu parça 140 cm eninde 360 cm boyunda kocamannnn bir parça benim boyumun 2 katının 40 cm fazlası (matematik problemi gibi oldu :D).Parçanın alt taraflarında 3 4 yerde lekeler var 360 lık bir parçadan o kısım çıkmış benim için çok sorun değil.2 no'lu parça 140 cm eninde 220 cm boyunda.3 no'lu parça 150 cm eninde 150 cm boyunda. 4 ve 5 nolu parçalar aynı desene sahip enleri 140 cm boyları ise birinin 220 cm diğerinin ise 230 cm.Parça şifonlarda özellikle yerlerde sürünenlerde genellikle çekikler olur ve parçalar eğri büğrü olur ama bir tanesinde bile eğrilik ve çekiklik yok ve bu güzelliklerin parçası 1tl idi.


 Bu parça da yukarıdakilerle aynı tezgahtan.Eni 150 cm boyu 200 cm.Yumuşacık koton bir kumaş.Bunda da eğrilik büğrülük çekik mekik leke meke yok.Kendileri elbise olma yolunda ilerleyecek :)


180 cm eninde 135 cm boyunda yumuşağında yumuşağı ipek gibi koton bir parça.Elime alınca gerek yumuşaklığıyla gerek etnik görüntüsüyle mest oldum.2 tl idi almamak olur muydu?Aslaa olmazdııı :)Vee tabiki bir gömlek fanatiği olarak kendisi gömlek olacak.


1/2

1 no'lu parçanın arkasındaki kağıtta Herry etiketi vardı sanırım kumaş Herry'nin.140 cm eninde 125 cm boyunda pantolonluk koton ve beni pantolon yap dedi. 2 no'lu kumaş ise 150 cm eninde 125 cm boyunda üzerinde lacivert desenleri var elastik pantolonluk .Kendi bedenime göre bir kalıp çıkartmıştım onu denemek için aldım kalıp bana uyarsa tabiki kendilerini seve seve giyeceğim.Bu parçaların da her biri 2 tl.



 Bu üç kumaşda kaşe.Satıcının dediğine göre İtalyan kaşeymiş ve İpekyol'un kaşeleriymiş.Alttakiler siyah sağdaki ise lacivert.Siyahlardan sağda bulunan siyah kaşe bu zamana kadar gördüğüm en güzel siyah.Ne zamandır siyah kaşe arıyordum fakat solmuş sararmış görüntüleri nedeniyle istediğim gibi bir siyah kaşe bulamıyordum.Bunu buldum yapıştım.Ufak bir problem vardı ama.O problem ise boyunun 125cm olması eni ise 150 cm.
Düşündüm taşındım kollarına hakiki deri alıcam pervaz gibi içte kalan parçalarıda adı üzerinde içte kaldığı için biraz daha solgun duran aynı fotografın solundaki siyah kaşeyle yapacağım.
Bir aksilik çıkmazsa toplama kaportalı bir kaşe kaban olacak :).Sağda ki lacivert 150 cm eninde 135 cm boyunda ondan da parçalı pinçikli zorla bir kaban çıkarılacak.Satıcıya elli kere sordum var mı başka parça diye yok dedi topu da mı yok dedim top sonu abla dedi.3 parçaya 9 tl yi verdim.Ahhh neden top bitmemişken gelmediysem.



12 parça kumaşı 21 tl'ye almanın mutluluğuyla evimin yolunu tuttum.

Mutlu ve huzurlu günler geçirmeniz dileğiyle...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder