20 Mart 2015 Cuma

TOTE ÇANTA DİKTİM

 

Bir önceki yazımda bahsettiğim kalıplardan bir tanesi olan rylie tote kalıbını kenarda dursun belki lazım olur diye 
Süleymaniye çıkarmasında çıkarttırmıştım.İyiki de çıkarttırmışım çünkü akşamları otururken anlık ilhamlar geliyor bana.Popüler bir mağazada görüp çok beğendiğim püsküllü çantayı daha sonra alırım diyerek almamıştım iyiki de almamışım çünkü çok çok benzerini kendim diktimmmm.Şimdi biraz daha yakından inceleyelim çantacığımı :)



Süet  Fatih Çarşamba pazarından;
1.5 m civarlarında parçaydı 1.5 tlye almıştım.

Astar Bakırköy pazarından;
70-75 cm uzunluğunda 50 kuruşa aldım.

Fermuar Fatih Çarşamba pazarından 5 tanesi 1 tl idi.


Çantayı yaparken ana gövde, kulp,diğer cep ve cep kenarı yazılı kalıpları kullandım ve ana gövdenin genişliğinde 4 parça püskül oluşturdum.Püskülleri üstten 3 cm bırakarak 1 cm aralık bırakarak bistüriyle (evet biyologlar,sağlıkçılar vb insanların kullandığı araç :)) kestim.  



İlk olarak arka tarafa koyduğum cebi dikerek başladım işe.Bu cebi telefonumu koymak için çantanın arka yüzüne koydum.Fermuarı aç telefonu koy çok zor geliyordu beğendiğim bir çok çantada olmayan bu özellik benim eserimde yerini buldu.Daha sonra arkaya kulpları taktım.Kulplara bu formu ise istenilen uzunlukta mesafe bıraktıktan sonra iki uzun kenarı üst üste dikerek verdim.


Vee geldik içine.Çantanın önüne gelecek tarafa yine bir cep daha yerleştirdim çantaların olmazsa olmazıdır iç cepler.Çantanın ön gövdersine püskülleri diktim kulpu yerleştirdim ve astarı çantayla birleştirdim.Fermuarı gold dişli.Gold hayranlığım çoğu aksesuarımda kendini gösterdiği gibi çantamda da kendisini gösterdi.

Çantamın tamamlanmış hali bu şekilde.Kumaşı keserken harika olacak harika olacak diye sayıkladım fakat dikerken çok çok kalın yerlerde (örneğin kulp takarken)makinada ve ben çok zorlandık.Dikişler düzgünlüğünü kaybedecek diye çok endişelendim nitekimde bazı yerlerde dikişler bozuldu Allahtan belli olmayan yerlerde.

Koluma çantayı taktığımda oldu bu iş çaylak dedim.

Sizcede olmuş mu ??


Mutlu ve huzurlu günler geçirmeniz dileğiyle ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder