25 Şubat 2015 Çarşamba

KENDİMCE KALIBI NASIL UYARLIYORUM

Kendimce dedim çünkü bir noktada teorikte yapılması gerekenin biraz dışına çıkıyorum.Bir önceki yazımda kalıp kısaltma uyguladığımdan bahsetmiştim.Gelin hep birlikte kalıbı nasıl uyarladığıma bakalım.
Paylaşım yasağı sebebiyle çizerek
 anlatmak zorunda kaldım :)




Normalde kalıp kısaltma veya uzatma işlemleri bu bölgelerden yapılmaktaymış (bazı kaynaklara göre).




Çıkan fark kadar diz kapağı çizgilerini yukarıya taşıyorum.Bu işlemi teorikte söylendiği gibi diz kapağı üstünden değil çizgileri kısaltılacak uzunluk kadar yukarıya taşıyarak yapıyorum.Çünkü bacaklarım ince bu şekilde yaptığım zaman diz kapağındaki genişlikte
azalmış oluyor.
    Diz çizgilerini taşıdık sıra kendi boy uzunluğumuza göre pantolon boyunu ayarlamaya geldi.Bu işlemi neden yapıyorum derseniz dikişten sonra boyuma göre paça ayarlaması yaptığım zaman kalıptaki paça bolluğunu kaybetmiş oluyorum ve daha geniş bir paçaya sahip oluyorum.
      Diz ile paça arasında bir bölgeden düz bir çizgi çiziyorum.Kalıptaki pantolon boyundan kendi pantolon boyumu çıkarınca kısaltılması gereken uzunluğu tespit etmiş oluyoruz.



Kestiğimiz yerleri üste taşıyıp yapıştırdığımız zaman bu şekilde kenarlarda farklar oluşuyor.Bu farkları riga kullanarak düzeltiyorum.





Geldik bel ve basen kontrolüne.Kalıp üzerinde bel ve baseni ölçüyorum.Benim basenim 86 cm.  çıkardığım kalıpta da ön parça 20 cm. arka parça 23 cm.Yani 2 ön parça 40 cm 2 arka parça 46 cm toplamda 86 cm.'yi veriyor.Beli de aynı şekilde hesaplıyorum.Bel ve basen ölçüleriyle kalıptaki ölçüler uyduğu için herhangi bir daraltma işleminde bulunmadım.


Sonuç olarak çıkardığım kalıbı bu şekilde kendi ölçülerime göre uyarluyorum.

Diz kapağı çizgilerini taşırken kullandığım yöntem yukarıda da bellirtiğim gibi kendime aittir.Doğruluğu ve yanlışlığı konusunda hiç bir savunmada bulunmuyorum :)


Peki siz bu işlemi nasıl uyguluyorsunuz veya uyguluyor musunuz ??



                             

Mutlu ve huzurlu günler geçirmeniz dileğiyle ......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder